CBTravelConsultancy

blogs en publicaties

Red de Reiswinkel

Er wordt nagenoeg dagelijks in de media wel iets geroepen of geschreven over de ondergang van de winkels. En ook de reisbranche krijgt de ene sneer naar de andere naar het hoofd geslingerd, van min of meer gelijke strekking, dat het einde van de reiswinkel toch echt nabij is. Dat het traditionele reisbureaumodel eindig is, dat valt slecht te ontkennen, maar voor moderne reisbedrijven is en blijft er echt een toekomst.

Die toekomst begint zich steeds duidelijker af te tekenen, waarbij internet -veel meer nog dan nu- een geïntegreerd (en ondersteunend) onderdeel in het bedrijfsproces is. Want de klant wil kopen wanneer en waar het hem/haar uitkomt. De ene keer is dat rationeel, waarvoor veelal internet gebruikt zal worden als boekingskanaal, de andere keer is dat vooral emotioneel. En op die emotie moet de reiswinkel als geen ander in kunnen spelen, want vakantie is immers pure emotie?

Lees het gehele artikel